W jakim celu ciągniesz drążek zmiany biegów? Chcesz wyjąć bieg bez wciskania sprzęgła? Jaka jest prawidłowa kolejność czynności podczas zmiany biegów? Najpierw wyjmujmy bieg, potem wciskamy sprzęgło, a następnie wrzucamy kolejny bieg?
[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpis,ale mam mały problem. Podczas jazdy na nowej piątce czuje małe drgania na drążku zmiany biegów,
Komentarz
-
-
Też chętnie bym zmienił na 0,74, tylko nie mam fachowca co by się podjął, mam skrzynię LVN proszę o poradę co konkretnie będzie potrzebne i jak się za to zabrać.Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
-
Czytałem cały ale takie pomieszanie z poplątaniem że już nie wiem które są 0,74Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Jeśli chodzi o te drgania to mam takie przypuszczenia:
* mniejsza zębatka obrócona o 180 stopni. Czy jest taka każda możliwość? Teoretycznie na powierzchni zębów każdej z zębatek są wyprofilowane znaki i przy montażu większa ma znaki przy korpusie skrzyni, a mniejsza na zewnątrz. Wydaje mi się, że tak też to zamontowałem, ale już teraz zwątpiłem, bo robiłem to późno w nocy i teraz już sam nie wiem.
* zębatki kupiłem włoskiej firmy ANTONIO MASIERO. Może to kwestia, że to zamienniki. Ktoś z Was jeździ na zamiennikach?
Jeśli chodzi o linki to wydaje mi się, że tu nie ma problemu, bo wszystkie biegi wchodzą precyzyjnie. A jeśli doregulowywać to która?
Komentarz
-
-
W mojej skrzyni jest koło 39/48 a należy wymienić je na 37/50 poniższe, czy dobrze rozumiem?
KOŁO ZĘBATE 02T 311 361 B - ilość zębów 37
KOŁO ZĘBATE 02T 311 158 P - ilość zębów 50Skoda Octavia II FL
Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru
https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maly745 Zobacz wpisW mojej skrzyni jest koło 39/48 a należy wymienić je na 37/50 poniższe, czy dobrze rozumiem?
KOŁO ZĘBATE 02T 311 361 B - ilość zębów 37
KOŁO ZĘBATE 02T 311 158 P - ilość zębów 50
Komentarz
-
-
Nie było odpowiedzi na moje pytania, ale już udało mi się rozwiązać problem drgań (być może komuś się to przyda). Odpowiadając na moje pytania:
1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.
Aktualnie wróciłem do fabrycznych zębatek i drgań już nie ma. Niestety brakuje mi już 5 biegu w przełożeniu 0,74. To co dała fabryka to jakaś porażka, zwłaszcza na trasie.
Napiszcie proszę, z jakich firm montowaliście zębatki i jaki był ich koszt. Może ktoś ma na zbyciu oryginalne VW, bo wychodzi na to, że chyba będzie trzeba kupić oryginalne.Ostatnio edytowany przez carlos84; 12966.
Komentarz
-
-
-
Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpisNie było odpowiedzi na moje pytania, ale już udało mi się rozwiązać problem drgań (być może komuś się to przyda). Odpowiadając na moje pytania:
1. Nie ma możliwości założenia małego koła na odwrót, ponieważ będzie problem z montażem dużego koła.
2. Zębatki w zamienniku firmy ANTONIO MASIERO mają minimalnie większą średnicę wewnętrzna (prawie 0,2mm). Powoduje to, że duża zębatka po osadzeniu na łożysku igiełkowym wpadała w drgania i stąd niepożądany efekt, który był u mnie. Na szczęście sprzedawca zgodził się na zwrot i mam nadzieje, że nie będzie problemu z odzyskaniem pieniędzy.
Aktualnie wróciłem do fabrycznych zębatek i drgań już nie ma. Niestety brakuje mi już 5 biegu w przełożeniu 0,74. To co dała fabryka to jakaś porażka, zwłaszcza na trasie.
Napiszcie proszę, z jakich firm montowaliście zębatki i jaki był ich koszt. Może ktoś ma na zbyciu oryginalne VW, bo wychodzi na to, że chyba będzie trzeba kupić oryginalne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpisJa też kupiłem ten zestaw, ale bez łożyska igiełkowego. Wy zamontowaliście te zębatki na łożysko oryginalne, czy te z zestawu zębatek?
Jeśli chodzi o fabryczne przełożenie to niby różnica jest nieduża w obrotach, ale komfort jazdy jest zdecydowanie gorszy do jazdy na 0,74.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpis
Zakładałem nowe łożysko igielkowe z zestawu Antonio a poza tym kasowalem luz odpowiednim pierścieniem (3 rozmiary ASO)
2. Jaki miałeś przebieg auta skoro kasowałeś luz odpowiednim pierścieniem?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Marcin_med Zobacz wpisPrzebieg nie ma znaczenia! Po prostu poszczególne koła różnią się nieco wymiarem i fabrycznie VW przewidział do tego regulacje... łożysko miałem z zestawem podobnie jak georgg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez carlos84 Zobacz wpisłożysko, które jest w komplecie jakiej jest firmy?
Komentarz
-
Komentarz